Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
System for Race Car Parameterization
Tiszai, Patrik ; Stančíková, Ivana (oponent) ; Malinka, Kamil (vedoucí práce)
The work aims to design and implement an application for creating the configuration of messages and device filters in the CAN-bus for the school development team TU Brno Racing. Above all, the application should streamline and reduce the error rate when creating new configurations. For successful development, a requirements analysis was first performed in the team and subsequent design and implementation. The result is a functional web application that is tested for the usability of the configuration and user interface.
Polohová regulace motoru pomocí 8bit uP
Janda, Petr ; Holý, Miroslav (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Práce se zabývá polohovým řízením DC motoru Icla D065 firmy SIG Positec Automation GmbH pomocí sběrnice CAN a protokolu CANopen. Jednotlivé části popisují obecné principy a standardy sběrnice CAN a mezinárodně normovaného vysokoúrovňového protokolu pro ovládání systémů CANopen. Pro řízení výše uvedeného motoru byl použit mikrořadič firmy Microchip PIC18F4685 a vývojové prostředí MPLAB® IDE. S využitím programovacího jazyka C byl vytvořen program pro MCU řídící komunikaci s motorem CANopen a ovládání jeho pohybu. Výsledky této diplomové práce budou dále využity při řešení VZ Inteligentní systémy v automatizaci.
Chytré řešení pro nouzové volání v automobilech
Haniška, Jan ; Štůsek, Martin (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh a realizaci prvotního prototypu zařízení, které bude schopno dovybavovat starší vozy systémem tísňového volání podobným zařízením použitým ve službě eCall. Toto dovybavení je provedeno zapojením zařízení do diagnostického konektoru OBD-II (On Board Didagnostics). První část práce popisuje základní technologie a postupy použité při návrhu zařízení, jako jsou sběrnice CAN bus, diagnostický konektor OBD-II, komunikační protokoly používané v automobilovém průmyslu, způsob vyhodnocení nehody a další. Také jsou zde popsány obecné požadavky pro toto zařízení vzhledem ke směrnicím Evropské unie. Praktická část práce se zabývá nejdříve realizací emulátoru řídící jednotky vozidla potřebného pro vývoj. Dále je zde popsán návrh zařízení, kde jsou vybírány jeho jednotlivé komponenty, jako modul pro komunikaci přes GSM, modul Global Positioning System (GPS), akcelerometr a vývojová deska pro řízení celého zařízení. Poslední část práce je věnována realizaci prototypu zařízení. Jako hlavní stavební blok celého zařízení byla zvolena vývojová deska NUCLEO-F103RB od firmy STMicroelectronics. Ve vývoji softwaru pro desku došlo k použití knihoven HAL od této firmy. Došlo k vytvoření dvou nových knihoven. První s názvem CAN_data_load sloužící ke komunikaci s emulátorem řídící jednotky pomocí rozhraní CAN bus a následnému zpracování získaných dat a druhá GPS_load_control k získávání dat z GPS modulu a jejich zpracování. Nakonec je popsáno zprovoznění a obsluha vytvořeného experimentálního pracoviště s realizovaným prototypem zařízení. K těmto procedurám byl dodatečně vytvořen i návod.
Vehicle response when using the Start-Stop system
Vaňková, Denisa ; Kohout, Tomáš (oponent) ; Jelínek, David (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with the research of vehicle response in case of using the Start-Stop system in passenger cars with manual and automatic transmission. Values measured using CAN-bus connection of the drivers using Start-Stop system are compared with values from identical vehicles without using the Start-Stop function. A device designed specifically for the purpose of these measurements is used as the control element of the measurements, operating on the basis of a wheel rotating uniformly with the movement of the vehicle and an optical sensor which detects the movement. The measured results are intended to demonstrate the response time of the vehicle using the start-stop function and to determine whether this system has an effect on the starting delay in normal traffic. By using CAN-bus data measurements, detailed start-up graphs are available for all the vehicles studied. The study found that it depends on the type of gearbox used in the vehicle, while with a manual gearbox, Start-Stop does not have a large impact on the flow of traffic in terms of the vehicle's response to the driver. For automatic transmission, it depends on its type, and the differences between individual starts, with the Start-Stop system on and off, differed considerably. The accuracy of the measurement was similar for both measuring devices, but the CAN-bus measurement is more useful, as it is possible to determine the exact course of the start from the obtained data. The manufactured measuring device is easier to operate and the evaluation of the run-up length is done automatically, immediately after the run-up. Based on this work, more extensive research can be carried out in the future, the purpose of which could be to categorize the run-off lengths by individual vehicles, which is particularly important for the purposes of accident analysis.
System for Race Car Parameterization
Tiszai, Patrik ; Stančíková, Ivana (oponent) ; Malinka, Kamil (vedoucí práce)
The work aims to design and implement an application for creating the configuration of messages and device filters in the CAN-bus for the school development team TU Brno Racing. Above all, the application should streamline and reduce the error rate when creating new configurations. For successful development, a requirements analysis was first performed in the team and subsequent design and implementation. The result is a functional web application that is tested for the usability of the configuration and user interface.
Chytré řešení pro nouzové volání v automobilech
Haniška, Jan ; Štůsek, Martin (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh a realizaci prvotního prototypu zařízení, které bude schopno dovybavovat starší vozy systémem tísňového volání podobným zařízením použitým ve službě eCall. Toto dovybavení je provedeno zapojením zařízení do diagnostického konektoru OBD-II (On Board Didagnostics). První část práce popisuje základní technologie a postupy použité při návrhu zařízení, jako jsou sběrnice CAN bus, diagnostický konektor OBD-II, komunikační protokoly používané v automobilovém průmyslu, způsob vyhodnocení nehody a další. Také jsou zde popsány obecné požadavky pro toto zařízení vzhledem ke směrnicím Evropské unie. Praktická část práce se zabývá nejdříve realizací emulátoru řídící jednotky vozidla potřebného pro vývoj. Dále je zde popsán návrh zařízení, kde jsou vybírány jeho jednotlivé komponenty, jako modul pro komunikaci přes GSM, modul Global Positioning System (GPS), akcelerometr a vývojová deska pro řízení celého zařízení. Poslední část práce je věnována realizaci prototypu zařízení. Jako hlavní stavební blok celého zařízení byla zvolena vývojová deska NUCLEO-F103RB od firmy STMicroelectronics. Ve vývoji softwaru pro desku došlo k použití knihoven HAL od této firmy. Došlo k vytvoření dvou nových knihoven. První s názvem CAN_data_load sloužící ke komunikaci s emulátorem řídící jednotky pomocí rozhraní CAN bus a následnému zpracování získaných dat a druhá GPS_load_control k získávání dat z GPS modulu a jejich zpracování. Nakonec je popsáno zprovoznění a obsluha vytvořeného experimentálního pracoviště s realizovaným prototypem zařízení. K těmto procedurám byl dodatečně vytvořen i návod.
Externí systém měření parametrů vozidel s podporou diagnostických protokolů integrovaný v síti ethernet na válcovém dynamometru
Malina, Jakub
Diplomová práce, nesoucí název Externí systém měření parametrů vozidel s podporou diagnostických protokolů integrovaný v síti ethernet na válcovém dynamometru, se zabývá definováním parametrů veličin, které jsou důležité pro zkoušky vozidel na válcovém dynamometru. Po určení těchto veličin dochází k realizaci měřicího modulu, který je určen k získávání dat z jednotlivých snímačů umístěných ve vozidle přes diagnostický konektor OBD II propojený s datovou sběrnicí vozidla CAN-BUS. Modul je integrován do stávajícího systému válcového dynamometru na zkušebně Mendelovy univerzity v Brně, kde proběhlo otestování systému na reálném vozidle.
Wireless Data Transfer In Modern Vehicles
Tuchyňa, Juraj
The main purpose of this project is to analyse the most common protocols used in the modern vehicles compatible with OBD II specifications and focus on processing acquired diagnostic data. The result of this project is prototype device for vehicle data acquisition. This device is able to send processed data on the external web server via the Internet network. Obtained data will be saved on data server.
Úplná charakteristika traktorového motoru a její využití při provozu vozidla
Smékal, Tomáš
Diplomová práce se zabývá tématem charakteristik motorů. V úvodu jsou popsány spalovací motory, různé charakteristiky a technologie měření výkonů přes vývodový hřídel. V praktické části jsou popsány parametry traktoru John Deere 8320R a parametry měřící zkušebny na Mendelově univerzitě v Brně. Z naměřených dat je sestavená jmenovitá otáčková charakteristika a úplná otáčková charakteristika. V závěru jsou srovnány výsledky s daty od výrobce a patřičně popsány grafy charakteristik.
Úplná charakteristika vznětového motoru s využitím dat ze sítě CAN-BUS
Pluháček, Marek
Tato diplomová práce je zpracována na téma Úplná charakteristika vznětového motoru s využitím dat ze sítě CAN-Bus. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou popsány dle dostupné literatury druhy charakteristik spalovacího motoru a současný stav v oblasti měření charakteristik. Dále se zaměřuje na sběrnicové systémy CAN-Bus u vozidel a na možnosti využití dat z digitální sítě vozidla. Cílem praktické části je návrh metodiky měření parametrů motoru pásového traktoru John Deere 8320RT, provedení ve školní laboratoři na vířivém dynamometru. Vyhodnocení dat ze sítě CAN-Bus a sestrojení úplné otáčkové charakteristiky. Stanovení oblasti s nejnižší měrnou spotřebou paliva, maximálním dosaženým výkonem a točivým momentem. Výsledky měření jsou vyneseny do tabulek, z nichž jsou následně sestaveny charakteristiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.